Internships

Internships are training periods combining study and work within the educational process in order to provide a direct experience in a work environment.

Internship

Internships are activated on the basis of specific agreements.

At the beginning of the internship the host institution elaborates a training plan that is undersigned by an ILC tutor, an academic tutor and the trainee selected.

At the end of the internship a final report certifies the skills acquired by the trainee.

Internships can be:

  • curricular (up to 12 months), which are addressed to students enrolled in bachelor's degree courses, master's degree courses or doctoral courses, are part of the study plan and are carried out during the academic year.
  • non-curricular (averagely up to 6 months), which are addressed to persons who have obtained a bachelor's degree or a master's degree.
2016
  • Tutor: Federico Boschetti

Giulia Re - University of Pisa, Ancient Letters
Validazione di synset di Homeric Greec WordNet

Antonio Stanzione - University of Pisa, Ancient Letters
Validazione di synset di Homeric Greec WordNet

  • Tutor: Felice Dell’Orletta

Sergio Castiglia - University of Pisa, Digital Humanities
Definizione di metodi per rintracciare fenomeni linguistici di complessità del testo in vista della sua semplificazione

Cesare Cei - University of Pisa, Digital Humanities
Definizione di modelli per la valutazione dell'evoluzione delle competenze sintattiche orali e scritte in bambini italiani della scuola primaria

Lorenzo De Mattei - University of Pisa, Digital Humanities
Definizione di metodi per lo studio della complessità linguistica per l'uomo e per la macchina

Giulia Pieri - University of Pisa, Digital Humanities
Studio di fenomeni linguistici di complessità del testo in vista della sua semplificazione

Chiara Scarpitta - University of Pisa, Digital Humanities
Specializzazione di un metodo di annotazione di entità nominate di dominio alle specificità della lingua dei social media

  • Tutor: Monica Monachini

Alberto Stefanini - University of Parma
Applicazione di metodi e strumenti della filologia computazionale allo studio del greco antico

  • Tutor: Simonetta Montemagni

Chiara Alzetta - University of Pisa, Digital Humanities
Revisione, estensione e armonizzazione della UD Treebank per la lingua italiana

Alessio Miaschi - University of Pisa, Digital Humanities
Definizione di modelli computazionali per lo studio dell'evoluzione dell'apprendimento delle capacità di scrittura degli studenti nella scuola secondaria di primo grado

Sabrina Rinnone - University of Pisa, Digital Humanities
Specializzazione di una metodologia di analisi automatica della leggibilità del testo alle specificità della lingua dei consensi informati

  • Tutor: Vito Pirrelli

Stavros Bompolas - University of Patras
Erasmus+ - Erasmus Charter for Higher Education (ECHE)
Simulazione computazionale di processi acquisizionali del sistema verbale del greco moderno

  • Tutor: Claudia Soria

Francesca Danti - University of Pisa, Digital Humanities
Sviluppo di un’applicazione web di serious gaming per la raccolta di dati sulla percezione della somiglianza linguistica